عکاسی مُد یا مدلینگ شاخه‌ای از عکاسی می باشد که در آن از مُد و لباس همراه با مدل عکسبرداری و افکت و طراحی و روتوش حرفه ای می‌شود. این شاخه از عکاسی گونه‌ای از عکاسی تبلیغاتی نیز محسوب می‌شود. عکاسی مدلینگ در بیشتر مواقع نیاز به تجهیزات بسیاری دارد که آتلیه سهند با امکانات فوق العاده و پرسنل حرفه ای خود این هنر بنمایش میگذارد.

آتلیه عکاسی مدلینگ در تهران

عکاسی مدلینگ زیر مجموعه عکاسی صنعتی به حساب می آید اما توجه به این نوع عکاسی برای ما و شما مفهوم دیگری به خود گرفته به این معنی که دیگر مدلینگ صرفاً برای به نمایش گذاشتن کالاها با استفاده ابزاری از انسان نیست، بلکه امروزه به معنیِنمایش زیبایی ها و تیپ و ظاهر یک فرد میباشد. جمله ای که به عنوان معنای جدید مدلینگ به کار بردیم به هیچ وجه منکر ذاتِ صنعتی بودن این شاخه از عکاسی نمیشود یعنی عکاسی مدلینگ اول یک عکاسی صنعتی و در جهت نمایش کالا ها (لباس و ماشین و ..) با استفاده از انسان هایی با ظاهر و اندام زیباست. اما امروزه هر کسی دوست دارد که یک مدل باشد، برای خودش،همسرش،خانوادش، دوستانش و اصلاً به هر دلیلی. این خواسته عموم بود که عکاسی مدلینگ را با عکاسی پرتره ادغام کرد و اقدام به عکاسی از مردم عامه با همان فیلمنامه و ژست ها نمودند.طرح جالبی شد به گونه ای که هر کسی توانست خود را به یک مدلِ نه چندان معروف تبدیل کند ،عکس ها را به دیوار خانه یا محل کار بکوبد و تحسین همگان را برانگیزد.

 

اما ایده اصلی عکاسی مدلینگ به عکاسی صنعتی بازمیگردد. عکاسی مدلینگ در جهت نمایش کالا هایی که به طور مستقیم به انسان مربوط میشوند و جزو کالاهایی هستند که به طور روزمره از آن ها در جامعه استفاده میشود(ماشین، لباس، کیف و ..)در جهت تبلیغ کالهای مورد نظر معمولاً از افراد معروف و یا مدل ها(کسانی که فقط در حیطه مدلینگ فعالیت میکنند و هیچ فعالیت دیگری در هنر ندارن)بهره میبرند و کالا های خود را در حین استفاده و برداشتی که از کالاهای آنها در حین استفاده میشود را به بیننده منتقل میکنند. البته عکاسی صنعتی شاخه ای بزرگتر از آنچه در مورد آن بحث کردیم. در مورد عکاسی صنعتی قبلاً صحبت کردیم ولی اگر بخواهیم به بخش هایی از اشاره کنیم میتوانیم به افزایش قدرت بازدید و تبلیغات و بالایردن سطح کلاس کاری و همچنین باز کردن جای بیشتری برای خود در بین محصولات و فعالیت های مشابه.

 

عکاسی مدلینگ بیشتر تمرکز صنعتی خود را به روی کالاهایی گذاشته که به انسان بسیار مربوط میشود و از انسان جهت تبلیغ استفاده میشود. تمرکز روز نوع فعالیت و همچنین استفاده از مدل هایی با آرایش، ترکیب رنگِ مناسب و نوع فیلم و یا عکس مورد نظر و .. در مجموعه سهند رعایت میشود.در حالت کلی عکاسی مدلینگ صرفاً برای تبلیغات به کار برده میشود و ما بایستی اطلاعات و تصاویری را به مخاطب بدهیم که انتظارش را دارد. شناخت سلیقه مشتری نیز نیاز به تجربه کاری بالا دارد که البته ما از عهده آن برخواهیم آمد.

 

امتیاز 3.51/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا