عکاسی انتزاعی یا آبستره (Abstract) یکی از شاخه‌های عکاسی  که علاقه مندان زیادی دارد. در این شاخه عکاسان با به کارگیری تکنیک و کمک گرفتن از تخیل سعی در ایجاد عکس‌هایی می‌کنند که به جای تمرکز بر روی یک سوژه، بافت یا یک الگو را به نمایش می‌گذارد.

۱- دوربین را حرکت دهید

ساده‌ترین راه برای ایجاد تصاویری پر از رنگ و خطوط، تار کردن همه چیز در فریم می باشد. بدون نگرانی از اینکه دوربین بدون لرزش بماند، با حرکت دوربین می‌توانید این عکس‌ها را ایجاد کنید. برای این کار ابتدا سرعت شاتر را به ۱/۱۰ ثانیه یا کمتر کاهش دهید. برای راحتی بیشتر می‌توانید از حالت الویت شاتر نیز استفاده کنید. هرچه ایزو پایین تر باشد بهتر است. سعی کنید با ایزو ۱۰۰ عکاسی کنید.

سپس به سایه‌های اطراف خود به خوبی نگاه کنید. زیرا عکاسی با این سرعت شاتر در نور‌های کم به خوبی عمل می‌کند و اگر در محیطی پور نور عکاسی کنید، احتمالا عکس Overexpose خواهد شد.

سپس در یک جهت دوربین خود را حرکت داده و عکس بگیرید. جهات دیگر را هم امتحان کنید. حرکات دایره‌وار و تصادفی را نیز امتحان کنید. حتما این کارها را انجام دهید زیرا چشم شما باید ببینید که صحنه مقابلتان با حرکت دوربین چگونه خواهد شد. هرچه بیشتر در جهات مختلف دوربین را حرکت داده و عکاسی کنید پی خواهید برد که کدامیک عکس بهتری را ایجاد خواهد کرد.

۲- اشیا متحرک را در قاب قرار دهید

یکی دیگر از راه‌های ثبت عکس‌هایی مملو از رنگ، عکاسی از سوژه‌های متحرک است. این کار مانند نقاشی با نور می باشد. باز هم با سرعت شاتر پایین می‌توانید این کار را انجام دهید. به دنبال رنگ‌‌ها در اطراف خود باشید. حرکت چرخ خودرو، حرکت قطار، یک تابلو متحرک یا هرآنچه که در اطرافتان متحرک است.

۳- زوم کنید

استفاده از لنزهای زوم می‌تواند کمک زیادی به شما کند. زیرا با لنزی واید باید به کل صحنه و آنچه در آن قرار دارد توجه کنید اما با زوم کردن می‌توانید بخشی از صحنه که توجه شما را جلب کرده است به صورت یک تصویر انتزاعی به تصویر بکشید. با زوم کردن می‌توانید به جزییات بپردازید.

 

امتیاز 3.33/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا