دنیای عکاسی امروزه بسیار بزرگ و متفاوت تر از قبل شده است . اصولی که رعایت می شود دیگر مانند قبل و چندین سال پیش رعایت نمی شود چون استانداردها تغییر کرده اند و یکی دیگر از دلایل تغییر سبک در عکاسی ، پیشرفته تر شدن دوربین ها می باشد . عکاس ها سعی می کنند تا تصاویری متفاوت تر از دیگران را ثبت کنند و این باعث می شود تا شاهد عکس های جالبی باشیم که خلاقیت در آن ها موج می زند .
اگر عکاسی حرفه ای و یا آماتور هستید تا به حال در زیر باران قصد عکاسی داشته اید ؟ همانطور که می دانید به هنگام بارش باران محیط اطراف سوژه های زیادی را برای عکاسی در اختیار ما قرار می دهد . ولی آیا ارزش این را دارد که سلامت دوربین خود را به خطر اندازید ؟
تصور کنید باران می بارد ، همه چتر به دست در خیابان حرکت می کنند و شما می توانید با رعایت نکاتی که در ادامه با هم می خوانیم در زیر باران نیز عکاسی کنید و زیبایی های دنیای زیر باران را ثبت کنید .

 

باران می بارد ، دوربین خود را بردارید

عکاس های حرفه ای آموزش دیده اند تا تحت هر شرایطی عکاسی کنند . این افراد دوربین های گران قیمت و با ارزشی به همراه دارند و زمانی که باران نیز می بارد می توانند عکاسی کنند . ولی چگونه ؟ دوربین هایشان خیس نمی شود ؟
نکاتی وجود دارد که این افراد به خوبی از آن ها با خبر هستند . اگر شما نیز این نکات را یاد بگیرید می توانید در زیر #باران هم عکس بگیرید و نگران خیس شدن #دوربین خود نباشید .
جیم ریچاردسون ( Jim Richardson ) عکاس حرفه ای است و با #نشنال جئوگرافیک همکاری می کند . چندی پیش در کارناوال مطلبی را با عنوان آموزش اصول و تکنیک های عکاسی در شب را مطالعه کردید که شامل نکات ارزشمندی بود که جیم جمع آوری کرده بود . در ادامه خواهید آموخت که چگونه در زیر بارش باران می توان عکاسی کرد و نکاتی که جیم در اختیار ما قرار داده است را یاد خواهید گرفت .
همراه ما باشید .

 

دوراهی

زمانی که باران می بارد و شما قصد عکاسی دارید باید به دو مورد توجه کنید . چگونه عکس بگیرید که دوربین شما خیس نشود و از طرفی برای گرفتن عکس زیر باران باید بی پروا باشید و فقط به سوژه ی مورد نظر فکر کنید . اگر نمی توانید یکی از این دو راه را انتخاب کنید به نکاتی که برای شما نوشته شده است گوش دهید تا در زیر باران بدون بوجود آمدن مشکلی عکس بگیرید .
هوا بارانی است ، آماده شوید ، دوربین خود را بردارید تا برای یک #سفر ماجراجویانه و آموزشی به زیر باران برویم .

 

۱) برای دوربین خود از کاور استفاده کنید

در فروشگاه هایی که لوازم دوربین عکاسی می فروشند پر است از انواع کاورها برای دوربین . مشکل می دانید کجاست ؟ زمانی که باران شروع به باریدن می کند . شما نمی توانید هر لحظه منتظر باران باشید و کاور خود را حمل کنید . پیشنهاد ما به شما برای رفع مشکل این است که قبل از رفتن برای عکاسی هواشناسی را چک کرده و از پیش بینی ها مطلع باشید .
بهتر است تا همیشه کاور خود را به همراه داشته باشید .
در انتخاب کاور دقت کنید تا همه جای دوربین شما را پوشش دهد از لنز گرفته تا بدنه ی اصلی .

 

۲) از پوشش های پلاستیکی استفاده کنید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید دوربین خود را خشک نگه دارید استفاده از پوشش های پلاستیکی می باشد . اگر ساده بخواهیم بگوییم همان کیسه های پلاستیکی هستند که به دور دوربین بسته شده و از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند .
استفاده از این پوشش یکی از بهترین راه ها می باشد .

۳) به دنبال سرپناه بگردید

این را بدانید که برای عکاسی حتما نیاز نیست که زیر باران رفته و به دنبال سوژه بگردید . شما می توانید زیر یک درخت و یا سایبان بنشینید و منتظر بوجود آمدن موقعیتی برای عکاسی باشید . شما باید حواس خود را جمع کنید تا سوژه هایی که برای عکاسی مناسب هستند را از دست ندهید .
خود این سایبان ها و سرپناه ها سوزه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند .

۴) از داخل ماشین عکاسی کنید

به هنگام بارش باران یکی از بهترین تکنیک ها ، عکاسی از داخل ماشین است و دوربین شما کاملا خشک باقی می ماند . فقط کافی است شیشه ی ماشین را پایین بکشید و عکاسی کنید .
اگر وزش باد قطرات باران را به سمت شما سوق داد به سمت دیگر ماشین رفته و به عکاسی بپردازید .
جیم این کار را در یکی از عکاسی هایش در کانزاس انجام داد و این گونه از خیس شدن دوربین خود جلوگیری کرد

۵) چتر تهیه کنید

همیشه یک چتر کوچک در کیف خود برای عکاسی حمل کنید ، یک چتر ۱۲ سانتی متری نیز مناسب خواهد بود . این چتر دوربین را از خیس شدن در بیشتر مواقع در اَمان نگاه می دارد . اگر در شهر هستید و باران یک دفعه شروع به باریدن کرد به دنبال مغازه ای بگردید و یک چتر بخرید .
بهتر است به جای یک چتر دو چتر تهیه کنید . می پرسید چرا ؟ به شما خواهیم گفت .
اگر برای عکاسی کسی همراه شما هست تا به عنوان دستیار به شما کمک کند یک چتر را به او بدهید و چتر دیگر را در دست خود نگه دارید . این کار باعث می شود دوربین شما در امنیت بالاتری قرار بگیرد و احتمال خیس شدن آن به شدت کاهش می یابد .
اگر به دستیار خود اعتماد ندارید که کار خودش را درست انجام می دهد یا خیر، این کار خیال شما را تا حدی راحت می کند .

 

۶) از چتر خود برای عکاسی کمک بگیرید

در واقع چتر شما کارهای بیشتری می تواند به هنگام عکاسی برای شما انجام دهد . چتر می تواند خودش تبدیل به یک سوژه ی عکاسی شود . زمانی که می خواهید به صورت عریض عکاسی کنید چتر شما به شما برای بستن کادر کمک خواهد کرد .
اگر در یک خیابان شلوغ عکاسی می کنید و همه چتر به دست هستند باعث می شود تا دیگران به شما برخورد نکنند . ( چترهایشان )
ولی چتر شما یک کار مهم ترِ دیگر را هم می تواند انجام دهد .
زمانی که هوا ابری است ممکن است گاهی نور خورشید از میان ابرها به بیرون بتابد و یا شاید ابرهای تیره تر جای خود را به ابرهای روشن تر بدهند و بعد از گذشت مدتی دوباره برگردند . دراین حالت نور برای عکاسی دچار تغییراتی می شود و می تواند بر روی عکس های شما تاثیراتی مثبت و منفی بگذارد .
استفاده از چتر تابش نور به دوربین را ثابت نگه می دارد .

۷) حواستان به بازتاب نور باشد

زمانی که در حال عکاسی هستید و بارش باران شدت دارد به سختی می توان قطرات باران را دید و بسیار ریز هستند و در نتیجه نمی توان از آن ها عکاسی کرد . به همین دلیل باید به دنبال سوژه هایی بگردید که نشان دهند باران در حال باریدن می باشد .
بطور مثال زمین زیر پایتان به هنگام بارش باران به خوبی نشان دهنده ی این موضوع خواهد بود که باران می بارد .
درختان نیز می توانند سوژه ی مناسبی باشند .

۸) نور پس زمینه و باران

باران زمانی که به همراه نور پس زمینه باشد بسیار بهتر دیده خواهد شد . هنگامی که نور از قطرات باران عبور می کند بسیار واضح تر و شفاف تر به نظر می رسد . مانند زمانی که مقداری از نور خورشید در حال تابیدن است و شما دوربین خود را به سوی آن می گیرید و عکاسی می کنید . در این حالت قطرات باران به خوبی دیده می شوند و می توان عکس خوبی را ثبت کرد .
برای همین به دنبال منبع نوری بگردید که بیش از حد قوی نباشد .
این منبع می تواند نور چراغی در خیابان باشد و یا تابش محدود خورشید از میان ابرها . به یاد داشته باشید هرچه مستقیم تر به سوی نور عکاسی کنید قطرات باران شفاف تر خواهند شد .
چتر نیز در این حالت می تواند نقش سایه را برای لنز شما ایفا کند .

۹) کمی از فلاش دوربین استفاده کنید

فلاش دوربین البته به مقدار کم می تواند نتیجه ی کار و عکس های شما را بسیار بهتر کند . نور فلاش باعث می شود که قطرات باران بسیار روشن تر شوند و در نتیجه عکس های شما خراب خواهند شد .
پیشنهاد ما به شما این است که میزان فلاش را تا -۳.۰ کاهش داده و سپس عکاسی کنید .
این کار باعث می شود تا تصاویری که ثبت می کنید ، قطرات در آن ها روشن تر ( نه بسیار زیاد ) به چشم بیایند .
این کار یک تکنیک جالب خواهد بود و باید آن را تجربه کرد . شاید در مواقعی کارآمد نباشد ولی اگر کار کند نتیجه ی کار و عکس شما فوق العاده خواهد شد .

 

۱۰) احساسات را به تصویر بکشید

باران باعث می شود مردم عوض شوند . ما نسبت به باران با عواطف و احساسات خود واکنش نشان می دهیم . کودکان در زیر باران شاد هستند و سوژه های مناسبی برای عکاسی به حساب می آیند .
تمامی احساسات را به تصویر بکشید و عکس های زیبایی را ثبت کنید .

 

امتیاز 3.48/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا