پنج تا از بهترین لنز های جهان که البته فقط به دردِ عکاسای حرفه ای میخوره

 

با یک پکیج مجموعه آموزشی پیرامون عکسبرداری در خدمت شما عزیزان هستیم و قصد داریم در مجموعه پست هایی، آموزش قرار دادن بهترین حالت در تنظیمات دستی دوربین برای عکسبرداری و آموزش مهارت های عکسبرداری در شرایط مختلف را در کسب ثبت بهترین تصویر برایتان به ارمغان بیاوریم تا بتوانید با دوربین های دستی یا موبایلتان، بهترین تصاویر را عکسبرداری کنید.

اگر شما در حال یادگیری عکاسی پرتره باشید، باید در زمینه انتخاب لنز دوربین تان هم در این مورد از عکاسی مهارت داشته باشید تا بتوانید در عکاسی پرتره حرفه ای شوید. در دنیای عکاسی لنرهای فراوانی برای دوربین های دی اس ال آر وجود دارد که عکاسان باید با انواع آن ها و کارایی هایشان، برای ثبت هرچه بهتر عکس هایشان آشنایی داشته باشند.

فاصله کانونی لنز شما در داشتن کیفیت عکسبرداری پرتره شما بسیار موثر است. اگر آن را کوتاه تر از 70 میلی متر در نظر بگیرد، شما در معرض خطری به نام انحراف ماهرانه و یا نه چندان ظریف قرار خواهید گرفت  که در آن، اطلاعات بیش از حدی از پس زمینه در عکاسی پرتره مورد نظرتان ثبت خواهد شد. اما اگر طول آن را بیش از 135 میلی متر در نظر بگیرید، فشرده سازی بصری باعث خواهد شد تا به نظر برسد که تصویر ثبت شده تخت است.

اما ما به شما می گوییم که هر چیزی که در قاصله عددی بین این دو یعنی در محدوده بین 70 تا 135 میلی متر باشد نتیجه کار خوب خواهد شد. در عین حال باید بگوییم که محدوده 80 تا 105 میلی متر از این هم بهتر است و سوژه شما را طبیعی تر نشان خواهد داد.

اما جدا از مطالب بالا، لنزهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که به شما، اجازه دستکاری کردن کیفیت را از مناطقی خارج از تمرکز تصویر از طریق کنترل در فوکوس می دهد و با تغییر عددی دیافراگم تصویر را کنترل می کند. در عکاسی پرتره، کنترل بر فوکوس مهم است می تواند در عکاسی پرتره تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین و بر همین اساس، لنزهای جالب بسیاری در این زمینه وجود دارد که به شما تصاویری فوق شارپ را در مناطق فوکوس خواهد داد.

در این جا با 5 لنز عالی و یا شاید بهترین DSLR در موضوع خاص عکاسی پرتره آشنا می شوید که می توانند، ویژگی های کلیدی جذابی را در زمینه عکسبرداری پرتره به شما بدهند:


Nikon 105mm f/2 DC Nikkor

عکاسان آمریکایی، معمولا وقت زیادی را برای داشتن تصاویری درخشان صرف نمی کنند. اما ژاپنی ها این گونه فکر نمی کنند و یک کلمه برای این مطلب دارند: "بوکه”. یک لنز با بوکه با ویژگی های خوب و طبیعی که ارزشمند است. باید بگوییم که خوشبختانه نیکون و دیگران لنزهایی با بوکه خوب را برای ما ساخته اند که یکی از آن ها Nikon 105mm f/2 DC Nikkor است.

این لنز به شما اجازه می دهد تا شکل دیافراگم را کنترل و به نوبه خود، به تغییر کیفیت بوکه بپردازید. تیغه های دیافراگم گرد که باعث شده ظاهر این لنز طبیعی تر به نظر برسد باعث می شود تا بتوانید دی فوکوس را کنترل کنید، موردی که در تعداد کمی از لنزها می توان مشاهده کرد.

المنت جلوی این لنز در طول فوکوس کردن نمی چرخد که این یک مزیت در هنگام استفاده از فیلترهای پلاریزه و با توجه به موقعیت دقیق آن است. وسیع ترین عدد دیافراگم این لنز  F / 2 است که با تولید عمق میدان می تواند به ثبت خیره ترین پرتره ها منجر شود. همچنین این عدد دیافراگم به عکاس اجازه عکاسی در نور کم و بدون فلاش را خواهد داد.


Canon 85mm f/1.8 USM

این یکی از محبوب ترین لنزها در خط تولید کانن است. این یک لنز پرتره کلاسیک است و همدم بسیار خوبی برای دوربین هایی چون Canon EOS 5D Mark II است. این لنز سبک و نسبتا ارزان است و دارای دیافراگم 8 پره است. همچنین، این لنز از یک موتور آرام و سریع فوکوس خودکار USM بهره می برد که یک تاری پس زمینه دل انگیز را به عکاس می دهد.

در حالی که این لنز برای استفاده در فیلم و سنسور اندازه 35 میلی متری دی اس ال آر ها ساخته شده است، آن همچنین می تواند برای سنسور APS دوربین های کانن همچون EOS 50D هم به کار رود.

این لنز که عمدتا یک لنز پرتره است، برای عکاسی در استودیو و محیط بیرون ایده آل است. با این حال در نور کم هم، می توان به لطف دیافراگم باز آن، عکاسی را انجام داد. گزارشات می گوید که در بازترین حالت دیافراگم هم در این لنز، تصاویر واضح و فوکوس عالیست. اگر فوکوس را تا عدد 2.8 فوت انجام دهید، این مورد برای عکاسی کلوزآپ پرتره بیش از حد کافیست، که البته با عدم چرخش در فوکوس، باید از فیلترهای حیاتی همانند پلاریزه برای آن استفاده کنید


Olympus 40-150mm f/4-5.6

دارندگان دوربین های DSLR المپوس به لطف داشتن حسگرهایی کمی کوچکتر در این دوربین ها، افرادی خوش شناس هستند. زیرا که به لطف این سنسورها، المپوس می تواند برای این دوربین ها، لنزهای کوچکتر و سبک تری را طراحی کند. این لنز المپوس با یک زوم همه کاره، لنزی سبک و کوچک است که می توانید طیف گسترده ای از خواسته های عکاسی را در بر بگیرد. خواسته هایی از قبیل عکسبرداری پرتره و یا تصاویر ورزشی که همگی با وجود این لنز قابل اجراست.

این لنز دارای هفت تیغه دیافراگم گرد است که به صورت یک دیافراگم مدور در همه تنظیمات قرار دارد. چیزی بسیار شبیه لنز نیکون 105mm DC که بهینه شده است. این یعنی توانایی طبیعی بودن مناطق خارج از فوکوس که تمامی عناصر مهم برای عکاسی پرتره را شامل می شود. با این حال، فاصله کانونی 300 میلی متری هم برای زوم کردن عالیست و به کاربران برای مانور در عکسبرداری در ورزش و یا حیات وحش گستردگی عمل بالایی می دهد.

در جلوی لنز هم شما می توانید انواع فیلترها را بدون نگرانی از فوکوس قرار دهید، زیرا که این لنز در هنگان فوکوس و یا زوم نمی چرخد و به همین دلیل توانایی انجام این کار ممکن است. با فوکوسی به اندازه سه فوت، این لنز یک بزرگنمایی کافی را برای کلوزآپ در عکاسی می دهد.

البته اگر شما برای سرعت بیشتر و لنز بزرگ تر نیاز به تغییر لنز داشته باشید، لنز Olympus Zuiko 40-150mm f/3.5-4.5 هم انتخاب بسیار خوبیست  که کمی بزرگ تر و سنگین تر است. اما لنز  40-150mm f/4-5.6 هم برای دوربین های کوچک تر المپوس در مدل های برند تجاری E-410, E-510, E-420 یا E-520 ایده آل است.


Pentax 70mm f/2.4 pancake lens

در میان لنزهای توصیه شده برای عکسبرداری پرتره، بهتر است که نگاهی هم به این لنز قابل توجه زوایه گسترده پنتاکس بیندازید. این لنز تنها یک اینچ طول دارد و وزن آن تنها 4.6 اونس است. اما پنتاکس افسانه ای قدرت طراحی لنز نوآوارنه خود را به گونه ای در ساخت این لنز قرار داده که این لنز را به یک ابزار ایده آل برای عکاسی منظره و پرتره تبدیل کرده است.

این لنز اپتیک با عملکرد بالا دارای یک سوپر کاور با نام SP است که برای محافظت به عنوان پوشش به کار می رود تا لنز را در مقابل گردوغبار و چربی و اب محافظت کند. این لنز همچنین دارای یک سیستم سریع فوکوس شیفت است که به شما این امکان را می دهد که فورا از فوکوس خودکار را به دستی تغییر دهید. با وجود ابعاد کوچک این لنز باید بگوییم که این لنز، تصاویری با وضوحی بالا و برجسته را ارائه می دهد.

با ابعاد 70 میلی متری و دیافراگم 2.4، این لنز برای هر دوربین DSLR پنتاکسی بهینه شده است و حتی می تواند بر روی K2000، یکی از کوچک ترین دوربین های DSLR بازار که پنتاکس به تازگی معرفی کرده، به خوبی کار کند.


Sony 135mm f/2.8-4.5 STF Smooth Transition Focus

 

در سال 1985، مدت کوتاهی پیش از آن که اولین دوربین فوکوس خودکار SLR در جهان معرفی شود، کمپانی مینولتا، نگاه عکاسی جهان را با معرفی لنز 135mm f/2.8 STF به خود خیره کرد. هنگامی که سونی در سال 2005، خطوط تولید دوربین های SLR کمپانی مینولتا را خرید، این شرکت از آن پس، محصولات خود را تحت برند سونی به بازار عرضه کرد. اما باید بگوییم که حالا بیست سال پس از تولید و معرفی آن لنز، 135mm f/2.8 STF هنوز هم در میان لنزها، به عنوان یک لنز منحصربه فرد شناخته می شود. Sony 135mm f/2.8-4.5 STF Smooth Transition Focus  درست مثل جد بزرگ خود، یک لنز فوکوس دستی بسیار تخصصیست که برای تولید بهترین بوکه و آن چه که امکانش وجود دارد که بهترین باشد، طراحی شده است(بوکه یک کلمه ژاپنیست که برای ارائه نقاطی از عکس که باید غیرشارپ باشد تعریف شده است). در نتیجه این طراحی، در نقاط خارج از فوکوس، بهترین بوکه را به عکس می دهد که نتیجه آن، یک تاری فوق العاده، نرم، طبیعی و صاف است.

برای کنترل کیفیت بوکه، در این لنز از یک عنصر آفودایزیشن اپتیکال در نزدیکی دیافراگم استفاده شده است که یک عنصر دایره ایست.

یکی دیگر از ویژگی های این لنز، کنترل دی فوکوس دیافراگم است. دیافراگمی ده پره با دو طرف گرد که به صورت دستی کنترل می شود و یک دیافراگم 9 تیغه با دو طرف گرد در حالت خودکار.

امتیاز 3.42/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا