بهترین تنظیمات برای عکاسی با فلش استدیو

سهند قصد دارد تا در این مقاله نحوه تنظیمات برای عکاسی با نور استدیو و همچنین توضیحی اجمالی رل در این زمینه ارائه کند.

شما لازم نیست دیافراگم را برای تنظیم نوردهی تغییر دهید. تمام واحدهای فلاش تنظیمات قدرت (power) دارند که شما می توانید از آن برای تغییر مقدار نوری که منتشر می کنند استفاده کنید. شما همچنین می توانید فاصله بین فلاش و سوژه را برای تنظیم دقیق نوردهی تغییر دهید – گرچه باید از حرکت دادن بیش از حد فلاش خودداری کنید چون این کار ممکن است بر کیفیت نور تولید شده تاثیر بگذارد.

استفاده از فلاش به عنوان تنها منبع نور شما به این معنی است که افکت های رنگ و نور بسیار قابل کنترل تر و پایدارتر از هنگام استفاده از منبع نور طبیعی مانند نورخوشید هستند. این بدین معنی است که شما می توانید با اطمینان، بسیاری از تنظیمات را بر روی دوربین خود از قبل تنظیم کنید.



مواردی که می توانید از پیش تنظیم کنید


هنگامی که شما از فلاش استودیویی به عنوان تنها منبع نور خود استفاده می کنید، مجبور به استفاده از مُد نوردهی دستی (manual) هستید، چون هیچ یک از مُد های نوردهی خودکار، با فلاش استودیویی کار نخواهند کرد. بعد از اینکه مُد نوردهی دستی را انتخاب کردید، می توانید سرعت شاتر را نیز بر روی سریع ترین سرعت همگام سازی فلاش (flash sync speed) موجود بر روی دوربین خود تنظیم کنید.

این سرعت با توجه به مدل متفاوت است، اما برای اکثر دوربین ها ۱/۲۰۰ ثانیه است. شما همچنین می توانید دیافراگم را بر روی یک مقدار متوسط مانند f/8 تنظیم کنید، البته شاید لازم شود آن را در روز عکاسی برای اثرات عمق میدان مختلف یا تنظیم نوردهی کلی عکس تغییر دهید.

با استفاده از فلاش استودیویی شما به طور معمول از یک ایزوی پایین استفاده خواهید کرد، بنابراین می توانید این مقدار را از قبل بر روی ISO100 تنظیم کنید و همچنین فرمت فایل را برای داشتن بهترین کیفیت بر روی RAW قرار دهید.

بعد از آن، شما باید مُد فوکوس مناسب را انتخاب کنید. برای سوژه های بی حرکت شما می توانید از مُد فوکوس دستی استفاده کنید و حتی دوربین خود را بر روی یک سه پایه قرار دهید.

برای سوژه های در حال حرکت، مانند عکاسی پرتره، شما می توانید از فوکوس خودکار تکی یا متوالی (single servo یا continuous servo) استفاده کنید، هر چند شما باید مطمئن شوید که نور محیطی کافی برای اینکه فوکوس با موفقیت کار کند وجود دارد.

شما همچنین باید از قبل تراز سفیدی را به جای خودکار بر روی حالت فلاش قرار دهید، و حالت عکاسی یا drive mode را بر روی تک عکس (single shot) تنظیم کنید، چون شما باید بین عکس ها کمی زمان برای شارژ مجدد فلاش باقی بگذارید.

تنظیماتی که در روز عکاسی باید تغییر دهید
هنگامی که نورپردازی خود را تنظیم کردید، تنظیمات زیادی وجود ندارد که لازم باشد روز عکاسی و هنگام استفاده از فلاش استودیویی بر روی خود دوربین تغییر دهید. ممکن است لازم باشد نوردهی را با تغییر دیافراگم به طور دقیق تنظیم کنید، اگرچه شما به طور معمول از تنظیمات قدرت بر روی فلاش برای این کار استفاده می کنید

وقتی یک فلاش تنها منبع نور است، که معمولا در استودیو اینطور است، شما به هیچ وجه نباید سرعت شاتر را تغییر دهید، چون این کار بر نوردهی تصویر شما تاثیری نخواهد گذاشت.

برای به دست آوردن رنگ ها به طور کاملا دقیق شما می توانید از تراز سفیدی سفارشی (custom white balance) به جای تنظیمات فلاش استفاده کنید.

برای استفاده از این گزینه شما باید یک کارت سفید یا خاکستری را در همان موقعیت (محل) سوژه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید قرار دهید، سپس از این کارت یک عکس بگیرید که کادر را پر کند.

گزینه پیش تنظیم دستی (Preset manual) در منوی تراز سفیدی و سپس عکس کارتی که به عنوان تصویر مرجع گرفته اید را انتخاب کنید.

اگرچه این مقدار از پیش تنظیم شده یک تراز سفیدی دقیق برای چیدمانتان به شما می دهد، اما دمای رنگ بسیاری از فلاش های اکسترنال وقتی شما تنظیمات قدرت را تغییر دهید، کمی متفاوت خواهد شد و همچنین می تواند توسط اصلاح کننده های نور مختلف نیز تغییر داده شود.

بنابراین، اگر تنظیمات نورپردازی یا قدرت را تغییر دادید، گرفتن یک عکس دیگر از کارت، و استفاده از عکس جدید برای تنظیم تراز سفیدی ارزشش را دارد.

 

 



تنظیمات دوربین معمول برای عکاسی با فلاش استودیویی

فرمت فایل

RAW
مُد نوردهی

دستی

دیافراگم

f/8

ایزو

۱۰۰

سرعت شاتر

۱/۲۰۰ ثانیه

مُد فوکوس

دستی (Manual)

Drive mode

تک عکس (Single)

تراز سفیدی

فلاش (Flash)

 

منبع:Digital Camera World

مشتریان سهند

کارشناسان پاسخگو

پرداخت آنلاین

ضمانت اصل بودن کالا

ضمانت پایین ترین قیمت

ضمانت سریع ترین زمان

ارسال به سراسر ایران