نورپردازی در عکاسی صنعتی

نورپردازی در عکاسی صنعتی : عکاسی صنعتی یکی از روش های جدید و نوینی است که در صنعت عکاسی به وجود آمده است. هدف اصلی در این نوع عکاسی به نمایش در آوردن صنعت چه بزرگ و کوچک به صورت حرفه ای و هنری است. نورپردازی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی تصاویر  و عکاسی صنعتی می باشد. در این مقاله قصد داریم راه ها و روش های نورپردازی در عکاسی صنعتی را معرفی و بررسی نماییم .برای مقایسه تصاویر ابتدا از دوربین عکاسی SLR  استفاده می کنیم، (لنز استفاده شده برای این عکس از نوع ماکرو و 50 میلیمتری می باشد) عمق میدان در آن کم باید باشد و سایه های شدیدی در زیر آن به وجود میآید که ناشی از دیافراگرام باز و اتوماتیک آن است.

نورپردازی سافت ( یا نرم ) در عکاسی صنعتی

یکی از مقدمات نورپردازی در عکاسی صنعتی به صورت نرم یا سافت قطع کردن فلاش خود دوربین می باشد، تامین نور محیط و نورپردازی در این روش با بهره گیری از فلاش استودیویی به همراه جعبه سافت یا همان سافت باکس انجام می گیرد که زاویه 135 درجه برای آن تنظیم می شود، (معمولا از سمت راست و کمی عقب تر از دوربین عکاسی این نورپردازی انجام می گیرد)

 

زاویه انعکاس برای نورپردازی در عکاسی صنعتی

نورپردازی در عکاسی صنعتی بسته به نوع و جنس کالایی که از آن گرفته می شود متفاوت بوده و مخصوصا در جواهرات به دلیل روشنایی آن ها و انعکاس نور توسط آن ها حساس تر بوده و دقت بالایی را طلب می کند. انعکاس نور در عکاسی صنعتی می تواند تصاویر بسیار زیبایی را خلق کرده و ایجاد کند.

 

امتیاز 3.41/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا