به طور کلی لانگ شات به مساحت قابل ملاحظه ای در اطراف موضوع فیلم یا عکس گفته می شود. در این تصویر دوربین فاصله بسیاری تا موضوع دارد و یک شی یا یک شخص را در ارتباط با محیط اطرافش نشان میدهد. به‌طور کلی لانگ شات انتقال و عبور از منظره عمومی است.

اگر بخواهیم به طور دقیق لانگ شات را توضیح دهیم دقیقا نقطه مقابل کلوز آپ را لانگ شات می گویند. در لانگ شات تمامی سوژه و محیط اطرافش در کادر دوربین است و اطلاعات بیشتری از محیط اطراف سوژه عکاسی به بیننده می دهد.

یکی از کاربرد های لانگ شات داستان سرایی در رابطه با سوژه است چرا که در لانگ شات شما اطلاعات بیشتری می توانید در رابطه با سوژه در اختیار مخاطب بگذارید و یا به زبان ساده تر در لانگ شات جزئیات بیشتر نمایان هستند و مخاطب درک بهتری از اثر شما پیدا می کند.

لانگ شات چیست

معمولا از تکنیک لانگ شات در صحنه های اکشن بیشتر دیده اید , دقیقا همان زمانی که دو کارکتر رو به روی هم برای تقابل با یک دیگر قرار گرفته اند و این تو تن را از دور نشان میدهند تا مخاطب درک بیشتری از محیط ای دوئل داشته باشد و فاصله بین دو کارکتر را بهتر ببیند.

در تکنیک های عکاسی تکنیکی دیگر داریم که جزو همین لانگ شات است که به آن اکستریم لانگ شات می گویند.

اکستریم لانگ شات به نمای خیلی دور از سوژه گفته می شود. یعنی عکس زمانی از سوژه گرفته میشود که او بسیار از دوربین دور است و انگار در محیط پیرامون خود غرق شده , مانند سوارکاری که به سوی افق در حال حرکت است و هر چه زمان میگذرد و او حرکت میکند از دوربین دورتر می شود و کوچک تر میشود.

امتیاز 3.09/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا