امروز می خواهیم در لابراتوار چاپ عکس سهند یاد آور شویم که هوای سرد، به این معنی نیست که شما باید هر گونه عکاسی را متوقف کنید. عکاسی در زمستان می تواند جادویی باشد.


آب و هوا

بیرون رفتن و عکس گرفتن در هوای خوب آسان است. تابستان، بهار، و به خصوص پاییز اوقات محبوبی برای عکاسی هستند چون هیچ گونه کمبود فرصت عکاسی وجود ندارد – و فرصت های عکاسیِ راحت فراهم است.

با این وجود، تغییر فصول به این معنا نیست که شما باید دلسرد شوید، یا بدتر از آن، دست از عکاسی بکشید فقط به این دلیل که زمستان از راه رسیده و هوای بیرون سرد شده است.


از باتری های خود محافظت کنید

این مسئله را در نظر بگیرید و وقتی تصمیم به عکاسی زمستانی در هوای سرد می گیرید، یک یا دو باتری اضافی همراه خود ببرید. اگر می توانید، باتری های اضافی خود را در جیب یا نزدیک به بدن خود نگه دارید تا آنها گرم تر مانده و به طور موثرتر کار کنند. وقت هایی بوده که من در درجه حرارت های تک رقمی کار کرده ام و بلافاصله قبل از ترکیب بندی باتری را در دوربینم قرار داده ام تا زمان عکاسی را به حداقل برسانم.

نکاتی برای عکاسی در زمستان


نفس نکشید

خب، البته نفس بکشید، اما نه بر روی دوربین یا لنز خود. نفس شما حاوی مقدار نسبتا زیادی رطوبت و گرماست. وقتی دمای بیرون افت پیدا می کند، هوایی که بازدم می کنید می تواند یک فاجعه برای عکاسی زمستانی شما به وجود آورد. اگر مستقیما بر روی دوربین یا لنز خود نفس بکشید، بخار می گیرند. درست مانند دمیدن نفستان بر روی یک آینه. وقتی هوا خیلی سرد باشد (زیر نقطه انجماد)، آن تراکم «یخ می زند». این بدین معنی است که المان های لنز می توانند با یخ ساخته خودتان لعاب داده شده و منظره یاب غیر قابل استفاده شود.

برای غلبه بر این اثر سرمازدگی، به یاد داشته باشید که هیچ وقت لنزهای خود را نزدیک بدن خود قرار ندهید و هرگز نفس خود را بر روی آنها ندمید. به خاطر همین مسئله، آنها را برای مدت طولانی در دست خود نگه ندارید، چون این کار نیز آنها را گرم خواهد کرد که می تواند منجر به چگالش شود. هنگام ترکیب بندی تصاویرتان، ایده خوبی است که نفس خود را نگه دارید.


مراقب سه پایه خود باشید

اگر سه پایه شما خیس شد، تا آنجا که می توانید سعی کنید آن را خشک کنید. این کار تجمع یخ را کاهش خواهد داد. اگر نتوانستید بعد از عکاسی سه پایه خود را در یک مکان گرم تر قرار دهید، پایه های آن را کاملا باز کنید و مطمئن شوید که پایه ها را قفل نکنید. با قفل نکردن پایه ها، در صورتی که سه پایه یخ بزند، قابل استفاده کردن آن برای شما خیلی راحت تر خواهد بود.

کاملا باز کردن پایه ها ممکن است دست و پا گیر باشد، اما مانع از جمع شدن بیشتر آب در پایه ها می شود. نکته مهمی که باید هنگام استفاده از سه پایه خود در زمستان به یاد داشته باشید این است که آب و رطوبت دشمن شما هستند. هر کاری که بتوانید برای کاهش رطوبت انجام دهید، تضمین خواهد کرد که وقتی هوا واقعا سرد شود، سه پایه شما خیلی راحت تر عمل کند.

مطمئن باشید که می دانید چطور بر دمای زمستان غلبه کنید به طوری که بتوانید از خودتان و لوازمتان مراقبت کنید. اینها چند مورد از کارهایی است که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که عکاسی زمستانی شما یک تجربه عالی خواهد بود.

۱- مطابق با شرایط لباس بپوشید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی آماده نیستید، ریسک نکنید.

۲- باتری های اضافی با خود به همراه ببرید و آنها را گرم نگه دارید. باتری های خود را نزدیک به خودتان نگه دارید تا عمر آنها بیشتر شود.

۳- بر روی لوازم عکاسی خود نفس نکشید. تراکم نفس گرم شما بر روی دوربین و لنزتان منجمد خواهد شد.

۴- مواظب سه پایه خود باشید. اگر خیس شد، ممکن است یخ بزند و استفاده از آن سخت شود. تا حد امکان آن را خشک نگه دارید.




 

امتیاز 3.41/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا