در گذشته دوربین های عکاسی به شکل آنالوگ بود و شما برای چاپ عکس های گرفته شده حتما باید به عکاسی ها مراجعه می کردید تا عکس های خود را چاپ نمایید و احتمال از بین رفتن و یا اصطلاحا سوختن برخی از عکس ها بود.
اما امروزه که در عصر دیجیتال هستیم دوربین ها عکس های گرفته شده را بر روی حافظه خود ذخیره می کنند و شما پس از آن می توانید عکس ها را چاپ نمایید. و احتمال از بین رفتن عکس ها بسیار کمتر شده اما باز هم این امکان وجود دارد که عکس های شما از بین برود و تنها راه حفظ کردن عکس ها چاپ آن هاست.
شما می توانید عکس های خود را مثل سابق به عکاسی ها ببرید و چاپ نمایید و یا به شکل آنلاین در سایت های مختلف چاپ نمایید و یا اینکه در خانه با پرینتر های خانگی چاپشان کنید.
ما امروز در این مقاله قصد داریم بهترین پرینتر های عکس خانگی را به شما معرفی نماییم تا در زمان خرید پرینتر بدانید کدام پرینتر عکس را خریداری نمایید تا بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد.


کدام پرینتر برای چاپ عکس خانگی مناسب است ؟

شما برای انتخاب پرینتر های خانگی دو نوع انتخاب دارید که عبارت اند از : پرینتر های جوهر افشان و یا پرینتر های لیزری که هر کدام مزیت ها و یا معایب به خصوص خود را دارند. از نظر ما بهترین پرینتر خانگی برای چاپ عکس پرینتر های جوهر افشان هستند زیرا از نظر قیمت , ارزان تر از پرینتر های لیزری می باشند.
باید در نظر داشته باشید که بزرگترین مشکل پرینتر های جوهر افشان خشک شدن کارتریج پس از چند روز استفاده نکردن است , به این صورت که شما اگر بین چاپ های خود فاصله بیندازید و مدت زیادی از پرینتر استفاده نکنید کارتریج خشک می شود و عکس ها یا به شکل تار چاپ می شود و یا اصلا چاپ نمی شود.

تاریخچه صنعت چاپ


بهترین برند های پرینتر برای چاپ عکس

در بازار از میان شرکت های سازنده پرینتر چندین نام هستند که جزو برند های برتر هستند و شما باید حتما پرینتر خود را از میان این برند های انتخاب نمایید چرا که سایر برند ها متفرقه هستند و کیفیت لازم را برای شما به ارمقان نمی آورند.
بهترین برند های پرینتر برای چاپ عکس عبارت اند از : اپسون، اچ پی و کانن این برند ها بسیار معروف و پرینتر های این برند ها جزو با کیفیت ترین پرینتر های خانگی به حساب می آیند.

پرینتر اچ پی Envy 4520


پرینتر اچ پی Envy 4520

این پرینتر  باید اولین گزینه برای خرید پرینتر چاپ عکس خانگی باشد چرا که امکانات فراوانی دارد برای مثال می توان به امکاناتی نظیر : کیفیت بسیار بالا در چاپ عکس را داراست , امکان اسکن عکس ها از طریق اسکنر بالای پرینتر , سرعت بالا در چاپ های رنگی که سرعتش برابر است با 16 برگ در دقیقه , رزولوشن چاپ 4800*1200 , از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می توان به چاپ خودکار دورو و اتصال به شبکه و وای فای و دارا بودن صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.

پرینتر اپسون XP-55


پرینتر اپسون XP-55

XP-55 در زمان چاپ عکس بهترین کیفیت را به شما ارائه می دهد و می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای خرید پرینتر چاپ عکس خانگی برای شما باشد. جوهر استفاده شده در این پرینتر Claria Photo HD می باشد که کیفیت بسیار بالایی دارد و شما با استفاده از این پرینتر می توانید عکس ها را بصورت سیاه و سفید و رنگی چاپ نمایید.
بر خلاف سایر پرینتر های جوهر افشان این پرینتر تک کاره است و شما نمی توانید عکس ها را با آن اسکن نمایید و همچنین از دیگر معایب آن می توان به متصل نشدن پرینتر به شبکه اشاره کرد اما با استفاده از وای فای و mobile printing  می توانید عکس های خود را از را دور چاپ نمایید.
برینتر xp-55  فاقد نمایشگر می باشد اما با استفاده از دکمه های متعددی که بر روی دستگاه موجود است این ضعف کاملا از بین می رود. شما با استفاده از این پرینتر می تواید لیبل نیز چاپ نمایید.
سرعت چاپ عکس در این پرینتر خیلی بالا نیست و برای چاپ یک عدد عکس 15*10 حدودا یک دقیقه و نیم زمان نیاز دارد که شاید کمی کند باشد اما کیفیت چاپ بسیار رضایت بخش می باشد.

پرنتر کانن PIXMA G2400


پرنتر کانن PIXMA G2400

برند کانن همیشه یکی از بهترین برند ها برای چاپ عکس های خانگی به حساب می آمده است و این شرکت در ساخت پرنتر مدل PIXMA G2400 نیز این ویژگی را کاملا به خریداران نشان داده است , شما این ویژگی را پس از چاپ عکس کاملا درک می کنید چرا که عکس های چاپ شده با این پرینتر بشدت با کیفیت می باشد و شما را تا حد قابل قبولی از کیفیت کار راضی می کند.
کارتریج این پرینتر قابلیت چاپ 7000 رنگ را داراست و حدودا زمانی که نیاز دارد تا یک عکس 15*10 را بطور کامل چاپ نماید حدودا یک دقیقه است . رزولوشن چاپ در این پرینتر 4800*1200 dpi می باشد که کیفیت بسیار مناسبی می باشد.
یکی از ویژگی های این پرینتر ویژگی Creative Park می باشد که شما با استفاده از آن می توانید  کارت پستال و کارت های تبریک را نیز چاپ نمایید که می تواند ویژگی بسیار جالبی برای یک پرینتر خانگی باشد و از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به 3 کاره بودن آن نیز اشاره کرد.
این 3 پرینتری که به شما معرفی شد همگی جوهر افشان بودند و جزو بهترین ای برند خود می باشد و برای چاپ های خانگی بسیار مناسب و خوش قیمت هستند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما باید بدانید که اگر کیفیت عکس برای شما خیلی مهم می باشد حتما عکس های خود را در خارج از خانه و در لابراتوار های چاپ عکس چاپ نمایید چرا که دستگاه های صنعتی چاپ عکس بسیار با کیفیت تر از نسخه های خانگی می باشند و در لابراتوار ها عکس ها قبل از چاپ ویرایش می شوند و هیچ گاه کیفیت چاپ در خانه به پای چاپ در لابراتوار ها نمی رسد.
قیمت چاپ عکس در لابراتوار ها نیز مقرون به صرفه است و شما برای چاپ عکس های خود نیاز نیست هزینه بسیار بالایی و کنید و با کمترین هزینه بهترین کیفیت را تحویل می گیرید . اگر برای شما خارج شدن از خانه سخت است می توانید عکس های خود را از طریق سایت لابراتوار سهند برای ما ارسال نمایید و ما آن را در کوتاه ترین زمان ممکن چاپ کرده و برای شما ارسال می نماییم.

 

امتیاز 2.84/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا