امروز قصد داریم در لابراتوار چاپ عکس سهند تنظیمات درست دوربین عکاسی برای گرفتن عکس در شب را برای شما شرح یا توضیح دهیم.این نکات به شما کمک می کند تا در محیط هایی که نور بسیار کم هست عکس های با کیفیت و قابل قبولی بگیرید.


عکاسی از آسمان در شب

در شب به دلیل اینکه ستاره ها در آسمان نمایان می شوند منظره بسیار زیبایی را خلق می کنند که هر عکاسی را به وجد می آورد تا از آسمان عکاسی نماید و شما برای عکاسی از آسمان در تاریکی به یک سری وسایل و فنون عکاسی احتیاج دارید و وسایل مورد نیاز برای عکاسی در شب عبارت اند از : دوربین و سه پایه , همین نه بیشتر و نه کمتر از این مرحله به بعد فقط و فقط به مهارت و فنون عکاسی شما بستگی دارد که نتیجه عکس شما چه می شود.
برای شروع ISO را روی ۱۶۰۰ قرار دهید، از یک لنز واید استفاده کنید و آن را در باز ترین حالت خود قرار دهید. با حالت دستی و با صفحه نمایش فوکوس کنید. روی صفحه، روی نزدیکترین ستاره به مرکز زوم کنید و رینگ فوکوس را به آرامی بچرخانید تا ستاره کاملا واضح شود. با سرعت شاتر روی ۳۰ ثانیه، یک عکس بگیرید. وضوح را روی تصویر چک کنید. اگر وضوح کامل بود یعنی کارتان را به خوبی انجام داده اید.

عکاسی در شب


استفاده از حالت Bulb

برای عکاسی در تاریکی یا شب شما نیاز به نوردهی با مدت زمان بالا دارید در دوربین های DSLR در حالت دستی فقط  30 ثانیه به شما زمان می دهد تا عمل نور دهی را انجام دهید اما شما برای ثبت تصویر در شب با نور ماه به زمان بیشتری احتیاج دارید. برای همین موضوع شما در چنین موقعیتی از حالت Bulb استفاده نمایید چون این حالت به شما امکان باز نگه داشتن شاتر را تا زمان مورد نظرتان را می دهد.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برای این کار بهتر است از یک ریموت برای ثبت تصاویر استفاده کنید به دلیل اینکه باید دکمه شاتر را مدت زیادی نگه دارید و اگر با خود دوربین این کار را انجام دهید امکان دارد دستتان تکان بخورد و عکس خراب شود.


داینامیک رنج HDR

بیشترین و کمترین نوری که دوربینتان میتواند ثبت کند را داینامیک رنج می نامند. در عکاسی شب، بخش های تاریک بسیار زیاد اند، پس ثبت سایه های نور میتواند سفید خالص ثبت شود. برای ثبت جزییات همه طیف ها، سعی کنید یک صحنه را با نوردهی های متفاوت ثبت کنید و بعدا آن ها را با نرم افزار یکی  کنید. برای صحنه هایی که خیلی بزرگ نیستند، فرمت RAW دوربینتان نور های بیشتری را ثبت می کند.

عکاسی در شب


عکاسی از کهکشان

برای عکس گرفتن از کهکشان راه شیری ، از واید ترین لنزتان استفاده کنید و دوربین رادر حالت دستی قرار داده، ISO را روی ۳۲۰۰ و دیافگرام دوربینتان را در بازترین حالت (کمترین عدد F موجود) قرار دهید. سرعت شاتر را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید و از فرمت RAW برای راحت تر بودن عملیات استفاده کنید.


عکاسی از ماه

ماه یکی از اجرامی آسمانی است همه عکاسان حداقل یک بار از آن عکس گرفته اند و همیشه نیز عکس های زیبایی را می توان از ماه گرفت اما برای این کار باید بسیار دقیق بود و تمرین کرد.

عکاسی در شب


شما حداقل به یک لنز ۳۰۰mm احتیاج دارید که اگر بتوانید لنز ۵۰۰mm یا ۶۰۰mm پیدا کنید بسیار بهتر خواهد بود. دوربین هایی با سنسور APSC مشکلات بیشتری با لنزهای مدل های فول فریم دارند زیرا دوربین خود به خود با ضریب ۱٫۵x عکس را میبرند.
با دوربین که روی یک سه پایه ی محکم قرار دارد، حالتِ اصلی را رو M(دستی) قرار دهید. برای یک ماه کامل، اندازه دیافراگم را روی f/11 و سرعت شاتر را روی ۱/۱۲۵، با ایزوی ۱۰۰ تنظیم کنید. فوکوس را با حالت اتوماتیک AF تنظیم کنید ولی آن را به حالت دستی MF در بیاورید تا اندازه ی فوکوس ثابت بماند. اگر حالت قفل آینه دارید حتما آن را فعال کنید، این کار لرزش دوربین هنگام عکس برداری را به کمترین حد ممکن میرساند. از ریموتِ شاتر استفاده کنید و اگر ریموت در دسترس ندارید، تایمر دوربین روی ۵ ثانیه تنظیم کنید. در این حالت دیگر هنگام عکس برداری دوربین را لمس نمی کنید.
عکس بگیرید و صفحه را چک کنید. اگر بسیار نورانی بود شاتر را روی ۲۵۰/۱ تنظیم کنید و دوباره عکس بگیرید. اگر خیلی تاریک بود دیافراگم را روی f/8 تنظیم کنید. مهم است که از سرعت شاتر کمتر از ۱۲۵/۱ استفاده نکنید. به صفحه نمایش نگاه کنید و زوم کنید تا ماه را در گوشه ی تصویرتان ببینید!

 

امتیاز 3.02/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا