من و همسرم توری طرفدار پر و پا قرص عکس های سیلوئت زیبا هستیم. وقتی بیرون در حال عکاسی هستیم، همیشه محیط اطرافمان را برای پیدا کردن یک فرصت خوب برای گرفتن عکس سیلوئت بررسی می کنیم. ما تلاش زیادی نمی کنیم، اما در طول چند سال گذشته، به نکات ساده ای پی برده ایم که شانس ما برای دستیابی به یک عکس سیلوئت بسیار جذاب را افزایش می دهند. اگر شما هم می خواهید یک عکس سیلوئت خیره کننده بگیرید، این نکات را به کار بگیرید و به هدف خود برسید!

احتمالا مهم ترین چیزی که باید هنگام تلاش برای گرفتن یک عکس سیلوئت بدانید، جداسازی است. سوژه شما باید کمی از پس زمینه فاصله بگیرد تا عکس سیلوئت خوب از کار درآید. کنتراست زیاد است، به همین دلیل است که در اکثر عکس های سیلوئت ما می بینید که سوژه های ما در جلوی یک آسمان باز قرار دارند، و معمولا خورشید در پشت آنها قرار دارد. این امر به دست آوردن یک سیلوئت واقعی را بسیار آسان تر می کند.

 

 

هنگامی که یک مکان خوب پیدا کردید که سوژه های شما را از پس زمینه جدا می کند، مورد بعدی که باید به آن بپردازید ژست دهی است. از آنجا که سیلوئت ها معمولا فقط اَشکال سیاه هستند، مهم است که سوژه های خود را طوری قرار دهید که بتوانید ویژگی های آنها را ببینید. این کار شکل سوژه را برای بینندگان واضح می کند. برای مثال هنگام عکاسی از زوج ها باید مطمئن شد که به هم نچسبیده باشند، چراکه به یک لکه سیاه بزرگ تبدیل می شوند.

 

 

 

در تصویر بالا، یک منطقه عالی برای ایستادن سوژه های ما وجود داشت. چشم شما معمولا به طور مستقیم به سمت زوج کشیده می شود، چون دو درخت بزرگ درست به سمت آنها هدایت می شوند، و خطوط بسیار دقیق بر بقیه صحنه غالب می شوند، بنابراین نقش بدن آنها حتی بیشتر برجسته می شود.

مطمئن شوید که دیافراگم خود را طوری تنظیم کنید تا عمق میدان زیادی داشته باشید، و تمام جزئیات نیز در فوکوس باشند. من اکثر عکس های سیلوئتم را با لنز ۳۵mm می گیرم و سعی می کنم دیافراگم کمتر از f/8 نباشد.

 

 

 

بهترین زمان برای گرفتن عکس سیلوئت حول و حوش غروب آفتاب است. در این زمان فرصت های بسیار بیشتری وجود دارد. اگر ابرهای زیبا مانند عکس بالا هم در آسمان باشد، چه بهتر! خورشید در حال غروب آن ابرها را به رنگ نارنجی زیبا تبدیل می کند و به جذابیت کلی تصویر می افزاید.

 

 

در عکس بالا، من اطمینان حاصل کردم که از زاویه خیلی پایین بر روی زمین عکس بگیرم تا زاویه دیدم را تغییر دهم، به طوری که زوج در بالای خط تپه قرار گیرند. اگر من این عکس را از موقعیت ایستاده می گرفتم، تنها سر آنها بالاتر از تپه سیاه قرار می گرفت، و به اندازه این عکس خوب از آب در نمی آمد.

 

 

در بعضی موقعیت ها، من نمی توانم زوج را در بالای خط افق قرار دهم (که آسمان روشن پس زمینه آنها شود)، یا این که موانع زیادی وجود دارد. در این مورد، من واقعا می خواستم تمام درختان در عکس باشند، بنابراین از توری خواستم تا در پشت سوژه ها پنهان شود و یک فلاش را با یک تریگر خارج از دوربین متصل به آن نگه دارد. این کار نور حاشیه ای زیبایی در اطراف زوج ایجاد کرد و آنها را از درخت تاریک پشت سرشان جدا کرد.

 

 

لنز واید لنز مورد علاقه من برای گرفتن عکس های سیلوئت است! این لنز پرسپکتیو بهتری به محیط اطراف سوژه های ما می دهد. اگر من از یک لنز واید در عکس بالا استفاده نمی کردم، بیننده نمی توانست درک کند که درختان چقدر در مقایسه با زوج بزرگ هستند، و کمی از احساس دراماتیک عکس کاسته می شد. و یک بار دیگر، من یک محوطه باز (روزنه) در میان درختان دیدم که می دانستم یک جای عالی برای قرار دادن سوژه هاست، بنابراین از آنها خواستم که به آرامی در طول صحنه راه بروند، در حالیکه منتظر لحظه مناسب بودم. آنها حتی بیشتر برجسته شدند، چون شکل آنها بسیار متفاوت از محیط اطرافشان است، که توجه بیننده را مستقیما به سمت زوج جلب می کند.

 

 

ما در مورد عکس بالا خوش شانس بودیم. در حالت معمول این عکس خوب از آب در نمی آمد چون یک شیء به همان اندازه تاریک در پشت سر خانم قرار داشت (شاخه ها)، اما از آنجا که خورشید موهای او را روشن کرده و یک نور حاشیه ای او را از شاخه ها جدا کرد، عکس بسیار خوبی شد.

 

 

تصور کنید که در این عکس پاهای خانم روی زمین بود و سرهایشان در کنار هم قرار داشت… آن وقت یک لکه سیاه میشد که به تپه چسبیده بود. در عوض، ما از اِلدین خواستیم که به آغوش کیت بپرد و پاهایش را در هوا پرتاب کند، که باعث شد درک این عکس بسیار ساده تر شود.

از این نکات استفاده کنید، و ما تضمین می کنیم که عکس های سیلوئت بسیار جذابی را در پی خواهد داشت!

نویسنده: برت بنهام (Brett Benham)

امتیاز 3.43/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا