هر فردی دوران کودکیش برایش بسیار مهم است چرا که زندگی و شخیت هر فرد از دوران کودکیش شکل میگیرد و مهم تر از آن همه افراد دوست دارند تا خاطرات کودکیشان به تصویر کشیده شده باشد تا در آینده با نگاه کردن به این عکس ها تمامی آن خاطرات را بیاد آورند حال چه بهتر که شما به عنوان والدین کودکانتان با چاپ عکس و ساخت آلبومی از این عکس ها در بزرگسالی فرزندتان کودکیش را به او هدیه دهید.
ما همواره در تدارک ثبت بهترین خاطرات خود هستیم و چنانچه همه میدانیم هرگز به عقب بر نمی گردیم. عکس کالایی است که در گذر زمان هر روز و هر روز ارزشمندتر می شود. حال اگر این عکاسی با روز های شیرین و بی بازگشت کودکی در ارتباط باشد چند مرتبه این مسولیت مهم تر می گردد.
برای عکاسی بسته به شرایط و نظر عکاس و والدین و خلق و خوی کودک عکاسی در مکان های چون آتلیه، منزل، فضای باز انجام می پذیرد. در زمان عکاسی ضمن صرف زمان طولانی و داشتن صبر و حوصله و شناخت روحیه لطیف کودک باید یه نکات خاصی نیز توجه کرد.


آشنایی با اخلاق نوزادان و کودکان

عکاس باید سعی کند با درک صحیح روحیات کودک و صحبت با والدین خلق و خوی کودک را بدرستی بشناسد و با او هم بازی شود تا بهانه گیری های کودک حین عکاسی کمتر شود. تا بتواند عکس های زیبا و بهتری را از کودک ثبت نماید.
همچنین عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه کودک پوزیشن های مختلف را امنحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود اینست که از امر و نهی کردن های زیاد و پوزیشن های زیاد که سبب خستگی و بد خلقی کودک می شود دوری کنید.
برای عکاسی بهترین ارتفاع هم سطح بودن با کودک است. عکاسی از بلا یا پایین به جذابیت عکس های هم سطح نیستند. یکی از بهترین حالات برای عکاسی از کودک، عکاسی از صورت می باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم کودک را بیشتر نمایش می دهد و کودک را زیباتر نشان می دهد.
تغییر سریع کودکان از نظر خلق خو به شما اجازه انتظار برای یک عکس عالی را نخواهد داد بنابراین باید پشت سر هم عکس بگیرید. اکثر مواقع از هر چند عکس گرفته شده از یک پوزیشن ۱ عکس عالی بدست می آید.
اگر حرکت های کودک زیاد است می توانید با باز گذاشتن دیافراگم اثر حرکت های او را در عکس از بین ببرید. بهترین نور برای عکاسی از کودک نور غیر مستقسم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.
هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکس کودک جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و خیلی روشن از زیبایی عکس کودک می کاهد. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید بژ خاکستری روشن کرم و آبی آسمانی هستند.
عکس های طبیعی که پوزیشن و حالت خاصی به کودک القا نشده است جذابیت بیشتری دارند. عکاسی از کودکان در حال بازی کردن خمیازه کشیدن غذاخوردن زیبایی عکس کودک را دو چندان می کند.

آموزش عکاسی از کودکان


برای بدست اوردن یک لبخند عالی از کودکان با شکلک ها و حرکات عجیب آن ها را نترسانید. کافی است مادر یا پدر با کودک حرف بزنند و توجه اورا به خود جلب کنند. ایجاد یک لبخند زیبا را به والدین محول کنید.


شکل ظاهری کودکان

از قبل لباس کودک را تعیین کنید. لباس های فانتزی لباس های رنگی کلاه های عروسکی کراوات و پاپیون های کوچک و رنگی گل سرهای زیبا نمونه هایی زیا از لباس کودکان هستند فراموش نکنید که حتما یک دست لباس سفید برای کودک آماده کنید. عکس کودکان با لباس سفید و پس زمینه رنگی جزء عکس های پر طرفدار هستند.
گریم های فانتزی به شکل پروانه و یا کلاه گیس ها و سبیل های مصنوعی با در نظر گرفتن سن کودک و سلیقه والدین نمای زیبایی به عکس ها میبخشند.


اسباب بازی ها را فراموش نکنید

گاهی دلبستگی کودک به یکی از اسباب بازی هایش و یا پتویش را می توانید در عکس ها نشان دهید. این کار علاوه بر آرامش دادان به کودک ثبت خاره ای جالب را همراه دارد.
عکاسی از کودکان شیرین ترین و سختترین کار حرفه ی عکاسی است ولی این اجازه را می دهد که با ثبت هر چه بهتر لحظات کودکی این دوران را خاطره انگیزتر کنیم. گاهی ناخواسته حین عکاسی مرتکب اشتباهاتی می شویم که از جلوه و جذابیت عکس ها می کاهد.
هیچگاه این کار ها را انجام ندهید
بدترین اشتباه در عکاسی کودک اجبار کودک در قرار گرفتن در حالت مورد نظر است. این کار سببب عدم همکاری کودک و بد شکل شدن عکس ها می شود.
هیچ گاه از کودکان نخواهید به اجبار بخندند چرا که خنده های اجباری کودکان در زمان عکاسی نه تنها عکس را زیبا نمی کنند بلکه مصنوعی بودن آن برای بینندگان واضح می باشد و عکس را خراب می کند.
برای برقراری ارتباط با کودک حین عکاسی باید قد خود را کوتاه کنید بنشینید و یا زانو بزنید ال او احساس راحتی کند و شما هم عکس هایی هم سطح بگیرید. ایستادن و آمرانه صحبت کردن حس نا امنی را به کودک القا می کند.
شما باید مهارت عکاسی از کودکان در زمان بازی کردن و یا حتی دویدن کودک داشته باشید. برای بسیاری از کودکان حرکت نکردن و ساکن بودن بسیار سخت است. کودک را پشت به نور قرار ندهید. در این حالت با ایجاد سایه و تاریک کردن صورت کودک عکس چندان زیبایی نخواهد داشت.

 عکاسی در فضای باز


عکاسی در فضای باز

عکاسی از کودکان در فضای باز حس بسیار لذت بخشی است و البته نتایج بهتری دارد. استفاده از نور طبیعی و تمام شرایط و امکاناتی که در طبیعت است عکس های دلبندمان را زیباتر میکند. با این وجود برخی والدین فکر میکنند عکاسی در آتلیه امن تر است و نگرانی های خاصی بابت عکاسی در فضای باز دارند. بویژه اگر کودک سنی کمتر از یک سال داشته باشد و یا در فصول سرد سال اقدام به عکاسی کنند. ولی حقیقت اینست که با توجه به برخی نکات میتوانیم با فراهم کردن محیطی امن از ویژگی های طبیعت در عکس هایمان بهره ببریم. در عکاسی در فضای باز تمام نکات عکاسی در آتلیه نیز باید رعایت شوند.
حتما این نکته را فراموش نکنید قبل از اقدام به عکاسی از شرایط آب و هوایی مطلع شوید تا شرایط آب و هوا غافلگیرتان نکند. و آب و هوا متناسب با نوع عکاسی باشد که شما می خواهید انجام دهید.
بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز اوایل صبح و بعد از ظهر است. دراین اوقات نور خورشید کودک را اذیت نمی کند و همچنین شدت نور تاثیر بدی بر عکس ها نخواهد داشت.
بسته به فصل عکاسی باید دمای هوا را برای کودک در نظر بگیرید. کار عکاسی کودک معمولا زمان بر است. مطمئن شوید کودک متحمل گرما و سرمای بیشتر از توان خود نمی شود.
اگر سوژه عکاسی نوزادان هستند باید از آن ها در برابر باد مححافظت کنید و اگر کودکان با سن بیشتر از یک سال هستند باید از باد برای جذاب شدن عکس هایتان استفاده کنید. کودکی که موهایش توسط باد بهم ریخته زیبایی خاصی را بهمراه دارد.
یکی از بدترین چیزهایی که امکان دارد در عکاسی در فضای باز با آن روبرو شوید حشرا هشتند. البته که منظورمان پروانه ها نیستند. والدین اجازه آسیب دیدن فرزندشان توسط حشرات و عکاسی در چنین فضایی را نمی دهند. بنابراین فضا را از نظر وجود حشرات بررسی کنید. از بهترین عکس های فضای باز عکاسی در باران است. با توجه به دمای هوا و محافظت کودک در برابر سرما از باران در عکس هایتان استفاده کنید. وسایل عکسبرداری در باران را همراه داشته باشید و لحظات نابی را ثبت کنید.
به دلیل سرما و ریسک آسیب دیدن و سرما خوردگی کودک والدین تمایل چندانی به عکاسی در برف ندارند. با پوشاندن لباس های مناسب و عکس برداری در فضای باز با استفاده از نرم افزارهای مخصوص میتوانید از برف در عکس هایتان استفاده کنید.
اگر محیطی که انتخاب می کنید زیادی شلوغ باشد و یا سر و صدا مانع همکاری کودک و یا بر هم زننده آرامش نوزاد باشد باید محیط عکاسی را تغییر دهید. یکی از بهترین لحظات استفاده از نور خورشید هنگام غروب است که میتوانید عکس های رمانتیک را بهتر ثبت کنید ولی باید سرعت عمل بالایی داشته باشید زیرا برای استفاده از غروب آفتای زمان چندان زیادی ندارید.
با تاریک شدن هوا کار خود را متوقف نکنید. اگر امکان روشن کردن آتش را دارید از کودکان در حالی که نور آتش چهره های معصوم آنها را زیبا تر کرده عکس بگیرید.
ایده های عکاسی از کودکان به دلیل خاص بودن سوژه بسیار متنوع است. در آتلیه و یا در فضای باز می توانید از هر چیزی ایده بگیرید. از دیگر سوژه های عکاسی کودکان عکاسی از دوقلو ها ویا خواهر برادرها است. در این عکس ها احساس محبتی که در عکس موج می زند براحتی قابل درک است.
عکس های خواهر برادر ها در هر سنی که باشند سرشار از احساس است. یکی از بهترین ایده های عکاسی از نوزاد عکسبرداری از نوزاد در آغوش خواهر یا برادر کوچکترش است. این دسته از عکس ها ضمن ثبت لحظات زیبای کودکان در پذیرش کودک جدید از سمت خواهر یا برادر بزرگترش نیز موثر است.
عکاسی از دوقلو ها هم جذابیت و جلوه خاص خود را دارد. در عکاسی از دوقلو ها شاید بنظر سختی کار عکاسی بیشتر باشد ولی عکس های بدست آمده نتیجه بهتری خواهند داشت زیرا شما نیازی به سرگرم کردن کودکان ندارید و عکس ها حالت طبیعی و زیبایی خواهند داشت.
در عکاسی از خواهر برادرها بدلیل بزرگتر بودن یکی از آن ها زمان عکس برداری ایمنی بیشتری برای کودک کوچکتر در پوزیشن ها وجود دارد. بنابراین عکاس براحتی میتواند پوزیشن های مختلفی را مانند نشستن بر روی تاب و یا گوی های بزرگ سفید را امتحان کند.
برای بهتر نشان دادن حس کودکان به یکدیگر کودک کوچکتر یا نوزاد را در آغوش خواهر یا برادرش بگذارید. در تماس بودن آن ها باهم زیبایی عکس را بیشتر میکند.
بگذارید کودکان بصورت وارونه کنار هم دراز بکشند.می توانند مستقیم به دوربین نگاه کنند و یا به یکدیگر خیره شوند. این عکس ها ضمن نشان دادن احساس آن ها شباهت های چهره کودکان به یکدیگر را نیز نمایان می سازد.
بسیاری از والدین دوست دارند از همان روزهای اول متولد شدن فرزندشان چهره معصوم و اندام کوچک او را بصورت حرفه ای ثبت کنند. عکاسی از نوزاد گرچه راحتتر از عکاسی از کودکان نوپا است ولی بسیار کار حساس و دقیقی است بنابراین رعایت تمام نکات گفته شده را در پی دارد همچنین نکات خاصی هست که با درنظر گرفتن این نکات می توانید علاوه بر ثبت عکس هایی عالی راحتی و ایمنی نوزاد را فراهم کنید.
کودکان از زمان تولد دائما در حال تغییر و رشد هستند.عکسبرداری از کودک و ثبت این تغییرات خاطرات دوران کودکی را حفظ می کند.

امتیاز 2.79/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا