لنز، فیلتر و سنسور دوربین خود را تمیز نگه دارید.

اگر در لنز، فیلتر و سنسور دوربین شما گردوغبار وجود داشته باشد (حتی ذرات کوچک که به راحتی با چشم دیده نمی‌شوند) در عکس می‌توانند نقاطی را ایجاد کنند. اگر مدتی است که از لنز خود استفاده نکرده‌اید و حتی درپوش‌های لنز را بسته‌اید باز هم روی عدسی جلو می‌تواند گرد و غبار وجود داشته باشد.

پس همیشه تلاش کنید عدسی جلویی لنز را قبل از عکاسی چک کرده و تمیز کنید. زیرا در یک موقعیت قرار بگیرید و بخواهید به سرعت عکاسی کنید و زمانی برای چک کردن لنز خود نداشته باشد. البته فراموش نکنید که در فرآیند پردازش عکس‌ها در نرم‌افزارهای ادیت می‌توانید نقاط ایجاد شده از گردو غبار را حذف کنید اما گاهی این فرآیند وقت گیر می باشد، پس بهتر است تلاش کنیم از وجود این لکه‌ها در عکس با تمیز کردن مرتب تجهیزات خود، جلوگیری کنیم.

با کمترین حالت ایزو ممکن عکاسی کنید.

هرچه با ایزو بالاتری عکاسی کنید میزان نویز تصویر بیشتر شده و از وضوح تصویر کاسته می‌شود. البته گاهی چاره‌ای جز این ندارید که ایزو را افزایش دهید. برای مثال هنگامی که می‌خواهید در محیطی کم نور از سوژه‌ای متحرک عکاسی کنید به ناچار باید ایزو را افزایش دهید. البته در دوربین‌های جدید تا مقدار قابل توجهی می‌توان ایزو را افزایش داده و نگران نویز تصویر نبود.

از سه پایه استفاده کنید.

با استفاده از سه پایه می‌توانید با هر سرعت شاتری عکاسی کنید. مطئن شوید که سه‌پایه بر روی زمین محکم قرار گرفته است و باد یا عوامل دیگر موجب لرزش آن نمی‌شوند.

به سرعت شاتر توجه کنید.

اگر دوربین روی سه پایه نیست بهتر است سرعت شاتری را انتخاب کنید که حداقل به میزان فاصله کانونی لنز شما باشد. برای مثال اگر با لنز ۵۰ میلیمتر عکاسی می‌کنید، بهتر است سرعت شاتر ۱/۵۰ ثانیه یا بیشتر را انتخاب کنید که عکس وضوح قابل قبولی داشته باشد. اگر با لنز ۵۰۰ میلیمتر عکاسی می‌کنید بهتر است سرعت شاتر ۱/۵۰۰ ثانیه یا سریع‌تر را انتخاب کنید. البته اگر لنز شما دارای لرزشگیر است به شما اجازه می‌دهد سرعت شاتر را کاهش دهید. لرزشگیرها در لنز می‌توانند تا چند استاپ لرزش نامتعارف را کاهش دهد.

به لرزش های کم دوربین توجه کنید.

دوربین‌های DSLR دارای آینه هستند که از طریق آن نور به چشمی دوربین می‌رسد. هنگامی که شاتر را می‌فشارید، آینه بالا رفته و سپس شاتر باز می‌شود تا نور به سنسور برسد؛ حرکت آینه ارتعاشاتی را به وجود می‌آورد که می‌تواند به میزان کمی لرزش ایجاد کند. برای همین در هنگام عکاسی می‌توانید آینه دوربین را قفل کنید. دوربین‌های جدید مانند نیکون D810 دارای قابلیتی هستند که آینه از یک ثانیه تا سه ثانیه قبل از آنکه پرده شاتر باز شود، قفل شود. نیکون این قابلیت را Exposure Delay Mode نامیده می‌شود. این کار باعث می‌شود که مطمئن شویم دوربین قبل از باز شدن پرده شاتر کاملا در حالت ایستایی قرار دارد. همچنین فراموش نکنید که فشردن دکمه شاتر نیز لرزشی را ایجاد می‌کند، پس می‌توانید از Self-Timer یا ریموت استفاده کنید.

امتیاز 3.34/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا