فکر می کنید از چند فلاش اکسترنال برای گرفتن عکس فوق استفاده شده است؟ اگر حدس شما دو فلاش بود، درست حدس زدید. ساده بگوییم قرار است سوژه یا مدل را مقابل شیشه یک قاب عکس یا هر اثر هنری دیگری که روی دیوار داریم قرار دهیم، با کمک فلاش از مقابل و پشت نورپردازی اش کنیم و یک پرتره خلاقانه هنری بگیریم. در این آموزش گام به گام به زبان ساده شما را با ترفند انعکاس که تنها با یک فلاش هم امکان پذیر است آشنا خواهیم کرد و ثبت پرتره های خلاقانه را به خود شما عزیزان می سپاریم – شاید اصلا بخواهید بازتاب یک گلدان در بالکن را به این شکل ثبت نمایید؟

گاهی اوقات، یک عکس که به نظر می رسد پیچیده باشد، در واقع تنها یک مفهوم ساده است که به کمی تمرین نیاز دارد. بیایید ببینیم این تصویر چگونه طی ۵ گام ساده خلق شده است:


۱- پیدا کردن یک نقاشی یا اثر هنری با قاب شیشه ای روی دیوار
این تکنیک به معنای واقعی کلمه برای هر بازتاب یا انعکاسی عملی است، چه شما در فضای بیرون از میان یک پنجره در حال عکاسی باشید و چه از روی سطح آب، به نتایج تقریبا یکسانی خواهید رسید. در یک محیط کنترل شده مانند این، ما می توانیم اطراف صحنه را بررسی کنیم و سوژه را در جایی که انتخاب می کنیم قرار دهیم، اما در سناریوهای فضای باز ممکن است این آزادی یا انعطاف پذیری را نداشته باشید. اگر تصمیم گرفتید که این تکنیک را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که سوژه باید روشن تر از پس زمینه باشد.


۲- روشن تر کردن سوژه به کمک نورپردازی با فلاش
همیشه با یک نور، یعنی منبع نور اصلی خود برای روشن کردن سوژه شروع کنید.

ما یک فلاش Phottix Mitros+ را به عنوان نور اصلی مستقیما در مقابل صورت سوژه خود قرار دادیم و یک زنبوری MagGrid برای متمرکز کردن نور (جلوگیری از پخش آن) اضافه کردیم به طوری که منبع نور ما جهت و هدف داشته باشد (نور فلاش فقط سوژه را روشن کند و پس زمینه همانطور که بالا گفتیم تیره باقی بماند).

۳-  قرار دادن یک فلاش اکسترنال دیگر در پشت سوژه برای ایجاد یک سایه

خب می توانستیم در همان مرحله قبل توقف کنیم و به ثبت انعکاس سوژه از مقابل نورپردازی شده بسنده کنیم، اما پا را یک مرحله فراتر گذاشتیم. با اضافه کردن یک فلاش Phottix Mitros+ دیگر در پشت سوژه، و نورپردازی آن از پشت، یک سایه از سر او ایجاد کردیم. این نور همچنین به عنوان راهی برای روشن کردن اسپری مو عمل کرد و به صحنه نوعی اکشن و تحرک اضافه کرد (در تصویر فوق دستیار عکاس و اسپری مو در دستش را مشاهده می نمایید) .

۴- بدن خود را طوری قرار دهید که بیرون از بازتاب باشد

بخش سخت کار با انعکاس ها یا آینه ها حذف خودتان (عکاس) از تصویر است. برای این که مجبور نباشید ساعت ها کار پس پردازش انجام دهید، سعی کنید با قرار دادن بدن خود در بیرون از کادر، بازتاب خود را از صحنه حذف کنید. می توانید در اولین عکس ما در سمت چپ ببینید که بدن عکاس به وضوح در داخل بازتاب قابل مشاهده است، اما به محض این که او بر روی صندلی می نشیند، زاویه ای پیدا می کند که در آن بدنش دیده نمی شود.

۵- تمیزکاری در مرحله ویرایش عکس
با استفاده از ابزار Content Aware در فتوشاپ، می توانیم سایه خودمان که به دلیل نور پشتی ایجاد شده را حذف کنیم. می توانید در اینجا با حذف موارد اضافی و منافذ روی دیوار کمی وقت صرف کامل کردن تصویر کنید، یا می توانید برای حذف موارد ناخواسته عکس را کراپ کنید.

به یاد داشته باشید که اکثر تنظیمات ما در حین عکاسی انجام شد و از فتوشاپ تنها برای بهبود کیفیت و بهتر کردن عکس استفاده کردیم تا آن را کاملا بی نقص کنیم.



 

نویسنده: شیوانی ردی (Shivani Reddy)

 

امتیاز 3.32/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا