عکاسی ماکرو در فضای باز می تواند کاری بسیار لذت بخش و جذاب باشد و می شود تنها با دانستن چند اصول اولیه آن را انجام داد.

مهمترین عوامل برای لذت بردن از عکاسی ماکرو در فضای باز، آب و هوای مناسب و داشتن ذهنی کنجکاو است.

۱ – لوازم
لوازم قابل استفاده برای عکاسی ماکرو بسیار زیاد هستند؛ هم میشود از پیچیده ترین ابزار با لنز میکروسکوپی استفاده کرد هم از دوربین تلفن همراه خود.

همچنین دوربین های پوینت اند شوت معمولا حالت ماکروی بسیار قوی و خوبی دارند یا دوربین های SLR با استفاده از لنز ماکرو یا فیلترهای کلوز آپ می توانند لوازم مناسبی برای عکاسی ماکرو باشند.

۲ – موضوع
از چه چیزی دوست دارید عکس بگیرید؟ موضوعات متنوعی در خارج از منزل وجود دارد که بشود از آنها عکس گرفت.می تواند چیزی کوچک و یا قسمتی از چیزی بزرگ باشد. میتواند چیزی باشد که شما مدت ها روی آن تحقیق می کردید یا چیزی که در همان لحظه پیدا کردید.

 

اگر ایده ی خاصی در ذهن ندارید و به دنبال ایده میگردید، در یک روز آفتابی روی چمن دراز بکشید و دنیا را از دید یک قورباغه نگاه کنید!



۳ – نور
حالا که هم لوازم و هم موضوع را دارید، تنها چیز مورد نیاز برای گرفتن عکس، نور است. نور خوب و کافی میتواند هم با استفاده از منبع نور طبیعی و هم با منبع نور مصنوعی مانند فلاش ایجاد شود.

 

 

این عکس با نور طبیعی در روز هنگامی که سایه بود گرفته شده، ولی به اندازه ی کافی برای عکاسی روشن بود

عکاسی با استفاده از نور طبیعی بسیار راحت تر است زیرا به چیز دیگری به جز دوربین نیازی ندارید. ولی کار با آن میتواند سخت باشد زیرا برای عکاسی ماکرو باید نور زیادی باشد مخصوصا اگر بخواهید از چیزی که حرکت میکند عکس بگیرید.

 

 

در اینجا به دیواری در نزدیکی فلاش تابیده شده تا نور کافی ایجاد شده.

استفاده از منبع نور مصنوعی مانند فلاش، بهترین راه برای کنترل مقدار و جهت نور است. قبل از شروع بهتر است که اصول اولیه ی عکاسی با فلاش را یاد بگیرید.

حس عکس با توجه به منبع نور مورد استفاده در آن میتواند متفاوت باشد.


۴ – تثبیت
به یاد داشته باشید که هر چه فاصله ی کانونی بیشتر باشد، عکس ها امکان غیر واضح شدنشان بیشتر میشود. این به ابن معنی است که حتی اگر از یک موضوع بی جان عکاسی میکنید، سرعت شاتر شما باید با سرعت زیاد باشد یا باید از سه پایه استفاده کنید. سه پایه در کل ابزار خوبی برای عکاسی است و مخصوصا در عکاسی ماکرو بسیار مفید است.

 

 

گاهی اوقات ممکن است سه پایه مانع از حرکت شما شده و عکاسی را سخت تر میکند. مشکلی نیست! بدون سه پایه هم عکس های ماکروی بی نظیری میشود گرفت فقط به یاد داشته باشید که سرعت شاتر را با سرعت زیاد تنظیم کنید.

۵ – داستان
وقتی از موضوعی عکاسی می کنید که از نظر فنی چالش برانگیز است و مفهومی فوق العاده دارد، به راحتی میشود از جنبه های دیگر عکاسی صرف نظر کرد.ولی به طور کلی، جالبترین عکس های ماکرو آنهایی هستند که داستانی برای گفتن دارند.

مرگ و زندگی

 

 

شما میتوانید داستان خود را بسازید، یا با دقت بیشتر به اطراف نگاه کنید و داستان هایی که در اطراف خود همیشه هستند از آنها استفاده کنید. داستان های زیادی برای الهام گرفتن در فضای باز وجود دارد.

 

مورچه ها به محل جدیدی برای ساکن شدن می روند

نویسنده: Hannele Luhtasela-el Showk

مترجم: پگاه مصطفوی زاده

امتیاز 3.46/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا