باید همه ما علاقه مندان به رشته عکاسی این را بدانیم که نداشتن ابزار حرفه ای تنها راه عدم موفقیت مان نیست و موفق نبودنمان را به گردن نداشتن تجهیزات گران قیمت و حرفه ای نندازیم.
بسیاری از عکاسان مشهور با تجهیزات نیمه حرفه ای یا سطح پایین نیز عکس های بسیار جذابی می گیرند پس نباید نداشتن تجهیزات سطح بالا را دلیل عدم موفقت خود در عکاسی بدانیم. باید در قدم اول با خود رو راست باشید و به خود بگویید که آموزش هایی که دیده اید کافی نبوده و سطح آموزشی شما و یا علم عکاسی شما پایین است و پس از آن شروع به یادگیری نمایید و از یادگیری مطالب جدید ترس نداشته باشید.
شاید این مطلب را بار ها به دیگران گفته باشید که (( اگر دوربین فلان قیمتی داشتم عکس بهتری ثبت می کردم )) اما باید بدانید که اگر اینطور بود دوربین های به تنهایی می توانستند بهترین عکس ها را خلق کنند و احتیاجی به عکاس نبود.
آری درست است که تجهیزات حرفه ای تر می تواند نتیجه های بهتری در کار ها برایمان رقم بزنند اما باید بدانید که تجهیزات حرفه ای در کنار عکاس حرفه ای می تواند نتیجه مثبتی را خلق کند و اگر عکس این کار را نداشته باشید بهترین تجهیزات نیز نمی تواند کمکتان کند.
عکاسی می تواند برای شما شغلی باشد که برایتان ثروت بسیار زیادی خلق نماید اما باید همیشه پله اول را قوی بردارید و این قوت فقط و فقط با کسب علم بروز عکاسی و بروز ماندن در این رشته برایتان امکان پذیر است. باید یاد بگیرید که پیشرفت در هر کاری نیازمند تلاش فراوان است , تلاش فراوان و پشتکار مداوم شما را به موفقیت می رساند .

چرا عکاس موفقی نیستم


از این موضوع که باید از پایین ترین سطح شروع کنید ترس نداشته باشید همیشه کسانی پیروز می شوند که از نقطه ابتدایی شروع می کنند و پیوسته کار خود را ادامه می دهند , با هر شکست دوباره بر می خیزند قوی تر از پیش به راه خود ادامه می دهند این راه , راه پیروزان میدان است.
اگر می خواهید عکاس موفقی شوید به حرفه خود به چشم یک تفریح نگاه نکنید , افرادی که تفریحی عکس می گیرند یا برای تفریح عکس می گیرند عکاس نیستند . عکاسان حرفه ای با عشق عکاسی می کنند , عکاسی را برای خود عکاسی انجام دهید .
همیشه و همجا دوربینتان را در کنار خود داشته باشید و همیشه در حال تمرین و عکاسی از محیط پیرامون خود باشید حتی اگر 20 سال هست که در این حرفه هستید . باید این موضوع را بدانید که یک عاشق هیچ گاه عشقش نسبت به معشوقش کم نمیشود و همیشه در پی آن است که عشقش را بیشتر کند.
در ادامه این پست نکاتی را به شما خواهیم گفت که شاید در مسیر پیشرفت و رسیدن به موفقت کمی شما را کمک نماید و بتواند راه کاری برای بهتر و با قدرت رسیدن باشد.


آلبوم خود را بسازید

شما برای نمایش کاری که می خواهید از آن کسب درآمد کنید احتیاج به نمونه کار های قوی دارد تا زمانی که می خواهید قراردادی ببندید آن را به مشتری ارائه دهید تا او شما را برگزیند.
پس شروع به تمرین نمایید و نمونه کار های خود را بسازید مثلا شما قصد دارید عکاس مراسم عروسی شوید پس باید نمونه کار های عروسی در آلبوم خود داشته باشید برای این کار از نزدیکان خود عکاسی نمایید همیشه در حال تمرین باشید تا پرتفولیوی شما تکمیل شود هیچ گاه از تمرین کردن برای بهتر شدن ترس نداشته باشید. یا شاید به عکاسی حیات وحش علاقه داشته باشید , پس دوربین خود را بردارید و به طبیعت بروید و تا می توانید از حیوانات و جنگل عکاسی نمایید تمامی حنه ها را زیر نظر بگیرید و چیز را از دست ندهد , صبور باشید چرا که عکاسی حیات وحش صبر بالا می خواهد.
هر سبکی را در عکاسی می خواهید دنبال نمایید تنها راه پیشرفتتان آموزش دوره های مختلف عکاسی و تمرین های روزانه می تواند به شما کمک نماید و ذکر این موضوع ضروریست که باید همیشه بروز باشید و علوم روز را یاد بگیرید.

چرا عکاس موفقی نیستم


راه بزرگان عکاسی را بروید

افرادی که در حرفه عکاسی صاحب سبک هستند و جزو بزرگان این حرفه شده اند همگی حرف های برای عاشقان عکاسی زده اند و آموزش هایی را منتشر کرده اند آن ها را ببینید و مطالعه نمایید یا حتی آن ها را در شبکه های اجتماعی بیابید و دنبالشان نمایید و کار های آن ها را با دقت آنالیز نمایید از کارشان تقلید نکنید و فقط از سبک عکاسی آن ها الگو برداری نمایید و سبک خودتان را بسازید. همیشه افرادی پیش رفت می کنند که صاحب سبک خود هستند .

بهترین عکاسان ایران


دنبال افراد نروید که صرفا برای کسب درآمد به شبکه های اجتماعی آمده اند و فقط به فکر تجارت هستند البته شاید آن ها نیز نکاتی را به شما آموزش دهند اما آنقدری نیست که شما را به درجات بالا برسانند پس همیشه به دنبال مشاهیر واقعی باشید نه افرادی که فقط به واسته ی شبکه های اجتماعی و ظاهرشان معروف شده اند .
افرادی در شبکه های اجتماعی هستند که با ساخت کلیپ های آموزشی به دنبال کسب درآمد هستند و معاشان از این راه است دنبال کردن آن ها بد نیست ولی کافی هم نیست در این کلیپ ها نکاتی را به شما آموزش می دهند ولی کامل نیست و تا حدودی به شما کمک می کند , اگر به صورت حرفه ای می خواهید آموزش ببینید فقط و فقط راه بزرگان عکاسی را بروید و دنبال نمایید تا رستگار شوید .


استعداد های خود را بکار بگیرید

بشینید و از استعداد های مختلف خود یک لیست تهیه نمایید و ببینید در چه کار های استعداد دارید و در آن ها حرفه ای هستید پس از تهیه کردن لیست ببینید کدام بخش از آن ها در عکاسی به شما می تواند کمک کند تا ایده های جذاب بدهید و سبک نوین خلق نمایید سبک که بتواند حرفه و زندگتان را متحول نماید , اگر زندگنامه افراد مشهور را بخوانید متوجه ان موضوع می شوید که یک نکته در تمامی آن ها مشترک است و آن هم نوآوری در صنعت مورد علاقشان , این دقیقا کلید حل مشکلات و سکوی پرتاب شما م باشد.

چرا عکاس موفقی نیستم


آموزش و بروز رسانی مداوم

در هر حرفه ای که می خواهید باشید باید این موضوع را در نظر بگیرید که بروز بودن همیشه به شما کمک می کند تا هیچ گاه کارتان افت نکند و همواره در راه پیشرفت باشد. وقت گذرانی دوستان و مسافرت و تفریح خیلی خوب است و می تواند ذهن شما را آزاد کند برای فکر کردن اما بیش از حد تفریح کردن نیز شما را از اهدافتان دور می کند و شما را از مسیر خارج می کند پس در تفریح افرات نکنید و تعادل را در همه چیز رعایت نمایید.
سعی کنید همه آموزش ها را ببینید چرا که یادگیری هیچ گاه بد نیست و همیشه بدرد می خورد شاید گاهی یک دوره آموزشی را در اوج حرفه ای بودن ببینید و آن آموزش فقط یک نکته را به شما یاد دهد اما همان یک نکته می تواند مسیر کاری شما را به کلی تغییر دهد و شما را متحول نماید.
صبر پیشه کنید و امواج منفی را از خود دور نماید
نمیتوانم , نمی شود را کنار بگذارید و سعی کنید حرف ن را از اول حرف هایتان حذف کنید به خودتان یاد بدهد که شما آمده این که انجام دهید آمده اید که بهترین باشد و حرفه کاری خود را دگرگون نمایید , پس شما م توانید.
از افراد منفی باف و ذهن ها تاریک دوری کنید این افراد شما را از هدف هایتان دور می کنند و نمی گذارند شما به اندازه ای که می خواد و لایقش هستید بزرگ شوید , این افراد همیشه در حال پردازش و ساخت انرژی منفی هستند و نمگذارند انرژی های مثبت و پیشرف به شما برسد. سعی کنید به این افراد به عنوان نقاط تاریک زندگی خود نگاه کنید و هیچ وقت به سمتشان نروید.
همیشه افراد بور نتیجه بر خود را می بینند هیچ شخصی یک شبه به بالایقله نرسیده است باید برای موفقیت تلاش کرد و بور بود و آهسته آهسته به آن رسید . چیزی که یک شبه و باد  آورده باشد سریع هم از بین می رود .
هیچ گاه این انتظار را نداشته باشید که در نقطه شروع عکاسی پروژه ها بزرگ به شما پیشنهاد شود و شرکت های خیلی بزرگ تبلیغاتی با شما قرارداد ببندند , شما به آن نقطه خواهید رسید اما پس از کسب مهارت و برزگ شدن نامتان در حرفه عکاسی این اتفاق رخ خواهد داد. یاد این را بدانید که زمانی شرکت های بزرگ با شما قرارداد می بندند که نام شما هم به اندازه شرکت آن ها بزرگ باشد یا حتی بزرگ تر از نام شرکت آن ها .

 

امتیاز 2.82/5

پرداخت آنلاین

ارسال به سراسر کشور

کارشناسان پاسخگو

ضمانت اصل بودن کالا